دانستنی ها

تولیدی عطر و ادکلن وتلاش آن برای جذابیت بیشتر افراد

تولیدی عطر و ادکلن وتلاش آن برای جذابیت بیشتر افراد

قطعا همه­ی ما دوست داریم که جذاب به نظر برسیم، چه فاکتور­هایی، جذابیت را برای ما به ارمغان می­آورد: ظاهر زیبا و شیک به اضافه­ی تمیزی و بوی خوب دادن، برای همه­ی ما استفاده از عطر و ادکلن به یک عادت روزانه تبدیل شده­است. این کار نه تنها باعث می­شود که وجه­ی خوبی در نظر دیگران داشته باشیم بلکه حس خوب را در طول روز به ما القا می­کند. تولیدی عطر و ادکلن، با تولید انواع عطر­ها که به طور گسترده برای سنین و جنسیت­های مختلف وجود دارد، انتخاب­های متنوعی در اختیار افراد قرار می­دهد تا هرکس براساس سلیقه­ی خود، عطر موردنظرش را خریداری کند. طبق تحقیقات، هر ساله هزینه­ی زیادی صرف خرید عطر می­شود، اما با وجود تعداد زیاد برند­های معروف چگونه می­توان بهترین تولیدی عطر و ادکلن را شناسایی کرد؟ توجه به میزان فروش یک برند، برای اینکه بفهمید کالایی فروش بالا دارد، باید حداقل میزان فروش آن 50 % باشد، در این صورت ثابت می­شود که آیا تولیدی عطر و ادکلن موردنظر، بازار فروش مطلوبی، برای محصولات خود دارد یا نه.

یکی دیگر از راه­هایی که بفهمیم کدام تولیدی عطر و ادکلن، از محبوبیت فراوانی برخوردار است، استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی است، یعنی در موتور­های جستجو، از کلمات کلیدی، مثلا “عطرها” استفاده کنید، هدایت ترافیک لیست کلمات کلیدی که برای شما می­آورد، نشان می­دهد که مصرف­کنندگان هنگام جستجوی آنلاین، از محصولات کدام کارخانه عطر و ادکلن استقبال می­کند.

عطر و ادکلن

اهمیت عطر از گذشته تا به حال

خوشبو بودن از زمان­های بسیار قدیم برای بشر مهم بوده و همواره از رایحه­های طبیعی مانند بوی گیاهان خشک، گل­های معطر و یا با سوزاندن چوب برای این منظور استفاده می­کرده. امروزه نیز با توجه به نیاز­های دنیای مدرن، با تولیدی عطر و ادکلن­های متعدد روبرو هستیم که هر کدام سعی در تولید عطرهای با کیفیت و با ماندگاری بالا هستند تا در این عرصه­ی رقابت حرفی برای گفتن داشته باشند.

برای آنکه شما تصویر و ذهنیت بهتری از نحوه­ی تولید عطر و ادکلن داشته باشید، می­خواهیم که طریقه ساخت عطر در گذشته و حال را برایتان توضیح بدهیم، حتما شگفت­زده خواهید شد که چه فرآیندی برای ساخت یک عطر طی می­شود.

تولید عطر از گذشته تا بحال

تولید عطرها در قدیم

در دوران باستان برای تولید عطر و رایحه­های خوش از مواد طبیعی استفاده می­شد و توانایی تولید بوی مصنوعی وجود نداشت. مثلا از انواع گل­ها و یا چوب­های معطر استفاده­ می­کردند و از طریق روش expression که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد، روغن عطر را تهیه می­کردند، همچنین بخار­هایی که هنگام ساخت ادویه­هایی مانند دارچین و یا ساخت مربا تولید میشد را جمع میکردند و آن را به مایع تبدیل می­کردند.

در آن زمان هر تمدنی، روش­های استخراج عطر، مخصوص به خود را داشت، در تمدن­های باستانی مصر، پارس، روم و چین ، در مراسم­ها و تشریفات خاص از این روغن­های عطر استفاده می­کردند، آن را به آب و سایر مایعات اضافه می­کردند و برای زیبایی و اهداف مذهبی بعنوان یک نماد به کار می­بردند، اما بعد­ها با گذشت زمان، از آن راهی جدید برای تجارت باز شد.

ابتدا در ایران خودمان فرآیند تقطیر اختراع شد که منجر به تولید الکل شد، بعد از آن پایه و اساس عطر الکل شد و روغن عطر را با الکل مخلوط می­کردند. به همین دلیل ایران قرن­­ها بر تجارت عطر سلطه داشت.

استفاده از گل­های معطر در ساخت عطر

فرآیند­های ساخت عطر در یک تولیدی عطر و ادکلن  امروزی

مراحل ساخت عطر که توسط تولیدی­های عطر و ادکلن امروزه طی می­شود شامل: جمع­آوری مواد، استخراج روغن، ترکیب آنها، پیری و کنترل کیفیت است، تولید یک عطر خوب کار و زمان زیادی را می­طلبد، آنچه جالب است، استفاده از روش­های دوران باستان، توسط برند­های معروف عطر امروزی، است. هرچند تکنیک­های جدید زیادی توسط دانشمندان و سایر افراد حرفه­ای اختراع شده­است اما با این وجود خیلی از رویکرد­های امروزی نیز مشابه روندهای قدیمی است.

منبع عطر­ها

ابتدا برای تولید عطر، روغن معطر را از مواد طبیعی استخراج می­کنند. این مواد از دل طبیعت هستند، گیاهان، میوه­ها و حتی ترشحات حیوانات مختلف. در یک تولیدی عطر و ادکلن­، برای تهیه­ی عطر می­توانند از منابع دیگر همچون الکل، زغال سنگ و پتروشیمی استفاده بکنند.

روند استخراج

برای تولید عطر یا ادکلن، ابتدای کار باید روغن­ها را استخراج کرد. برای این کار روش­های مختلفی وجود دارد:

  • استخراج با حلال
  • تقطیر بخار
  • روش expression
  • انفلوراژ (فرآیندی که روغن را فشرده می­کند)
  • و یا پوسیدگی

در اینجا ما روش expression را به طور مختصر توضیح می­دهیم، این روش یکی از قدیمی­ترین اشکال استخراج است که از آن برای استخراج روغن مرکبات استفاده می­شود، در یک تولیدی عطر و ادکلن با این روش،گیاه مورد نظر را چه به صورت دستی یا مکانیکی آنقدر فشار می­دهد تا تمام روغن آن استخراج شود.

مخلوط کردن مواد با هم

ایجاد رایحه، بعد از جمع­آوری روغن­ها آغاز می­شود. در این مرحله طبق فرمولی که از قبل توسط یک حرفه­ای در این زمینه تهیه شده، مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط می­کنند.

مخلوط کردن مواد

روند پیری

تولیدی­های عطر و ادکلن، برای آنکه عطر­های تولیدیشان با کیفیت و خالص باشند، اغلب آنها را پس از مخلوط شدن برای ماه­ها و یا سال­ها نگه­ می­دارند تا رایحه پیر شود، این کار باعث می­شود تا رایحه با رایحه­های مختلف، به خوبی ترکیب شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

کنترل کیفیت

در هر تولیدی عطر و ادکلن حتما باید واحد کنترل کیفیت وجود داشته باشد. این واحد بررسی می­کند که آیا عطر تولیدی حاوی مواد مضر یا نامطلوبی هست یا نه، این کار از اعتبار برند و مهم­تر از همه از بهداشت عمومی محافظت می­کند.

کنترل کیفیت عطر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 3 =