تاریخچه ی پیدایش لوازم آرایش
دانستنی ها

تاریخچه ی پیدایش لوازم آرایش

کمی دانستن تاریخ و قدمت استفاده از لوازم آرایشی می تواند بسیار جالب و حیرت انگیز باشد. در ادامه به بررسی تاریخچه لوازم آرایش می پردازیم. گشت کوچکی در تاریخ می زنیم و شما را با نکاتی جالب درباره تاریخچه لوازم آرایش آشنا خواهیم کرد.

اولین ها چه کسانی بودند؟

شاید برای تان جالب باشد که بدانید اولین انسان هایی که بر روی این کره خاکی از لوازم آرایشی استفاده کرده اند متعلق به پنج هزار سال پیش بوده اند. بله پنج هزار سال پیش سومریان از رژ لب استفاده می کرده اند. آن ها شروع تاریخچه لوازم آرایش به شمار می روند. اولین افرادی نیز که برای زیبایی شروع به آرایش کردن نمودند و از هر چیزی برای جنبه زیبایی استفاده نمودند زنان مصری بوده اند. برای نمونه آن ها با استفاده از گچ و سرب کرم پودر درست می کرده اند و یا از رنگ سرخ برای گونه و لب ها استفاده می کرده اند. همچنین سیاهی دور چشمان شان را نیز با رنگ سیاه انجام می دادند. این رنگ سیاه را نیز بیشتر از دوده و یا همان اکسید کربن استفاده می نموده اند. همچنین از دیگر ترکیبات رنگی و اکسید فلزات برای ساخت رنگ های دیگری نظیر سبز بهره برده اند و توانسته اند سایه چشم بسازند. همچنین برخی از این فلزات نظیر سرب سرطان زا و باعث انواع امراض بوده اند که باعث شد وقفه ای در تاریخچه لوازم آرایش رخ بدهد و شدت علاقه مردمان به آرایش کمتر شود.

تاریخچه لوازم آرایش در آسیا

اگر بخواهیم استفاده از عطر ها و ادکلن ها را نیز جزو لوازم آرایش به حساب بیاوریم آسیایی ها نیز پیرو مد پیشرفت می کردند و از گیاهان مختلف اقدام به ساخت عطر می نمودند. هم چنین در آسیا مانند ژاپن آرایش یک هنر محسوب می شده است که برای آن ارزش زیادی قائل بوده اند.
البته حال که پیشرفت های علمی به کمک این صنعت آمده است می توانید انواع مختلفی از لوازم آرایشی و ادکلن ها را با برند های معتبر بدون مواد مضر خریداری نمایید. گابی ین نیز از این عرصه عقب نمانده است و همیشه سلامت مصرف کنندگانش را در اولویت قرار می دهد.

تاریخچه ی پیدایش لوازم آرایش

تاریخچه ی پیدایش لوازم آرایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =